Dinsdag 14 juni: Yellowstone - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Dinsdag 14 juni: Yellowstone - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 14 juni: Yellowstone

Door: Dirk van Krimpen

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

16 Juni 2011 | Verenigde Staten, Denver

Vroeg opgestaan (nou ja, vroeg het was 08:30). Het was een koude nacht geweest met veel regen. Dus brbr koud bij het opstaan. Het was dan ook een natuurpark. Met een Franse slag wassen, kort maar lekker ontbijtje en hup voor 10:00 richting de Norris bassin. De zon scheen hoog aan de hemel met van die mooie witte wolkjes. Norris was wel een verrassing. Wat was dat mooi, vele bronnen, geysers en bubbelbaden gezien. Zeker de moeite waard. Wel enorm druk en op de parkeerplaats nog een opstootje. Dan rustig door het mooie yellowstone richting Mammoth hot springs. Het ene mooie landschap na het andere trekt aan je voorbij, met af en toe wat buffalo die zomaar op de weg lopen. Bij Mammoth weer een flinke wandeling gemaakt langs de hot springs die daar vele terrassen hebben gevormd. Wel leuk maar na old faithfull en Norris toch wat minder. Wel daar alvast een plekje op de volgende camping gereserveerd. We werden zoals zo vaak geholpen door hele lieve mensen. Vanuit Mammoth op zoek naar een picknick plekje, onderweg eerst weer wat buffalos en een cyote gescoord en na half uurtje mooi plekje gevonden bij kletterende rivier en  bij mensen die met hele grote telelenzen   wild aan het spotten waren. Wij hebben maar 1 klein hertje gezien maar wel een lekkere zelf gemaakte lunch met wraps. Dan richting de camping, onderweg de mooie tower falls gezien. Met een machtig lawaai donderde het water naar beneden. Daar ook nog kans gezien ons souveniertje te kopen, een heel klein beertje. En nu maar hopen dat we die ook nog in de natuur gaan zien. Dan over een bergpas met een fascinerend vergezicht op een dal en waar we tussen sneeuwheuvels van meer dan een meter hoog reden. Bij de camping even stressen omdat het zo druk was maar rond half 6 hadden we ons plekje gevonden en ..... ook daar stonden we in de sneeuw, en niet zo een beetje ook. Na een heerlijk wijntje, zelf gemaakt diner en wat lezen lagen we weer vroeg in bed.