19/06 Badlands National Park - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu 19/06 Badlands National Park - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

19/06 Badlands National Park

Door: Dirk van Krimpen

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

23 Juni 2011 | Verenigde Staten, Denver

Helaas het mooi weer is over, het is bewolkt. En voor we ons ontbijt op hebben (weer een heerlijk broodje met gebakken eitje met jus ) komt de regen met bakken uit de hemel. Dan maar naar de supermarkt, daar kun je in Amerika ook wel wat tijd aan besteden, dit keer kwamen we bij de Safeway in Rapid City. En toen we weer buiten kwamen was het droog. Dus wij het plan om "even" naar Badlands national park te gaan, naar ons beeld om de hoek. En op de terugweg zouden we dan tanken. Maar eenmaal op weg bleek het toch wel een grote afstand. Wat hadden we ons vergist, en op de open prairie met  een half uur voor je en een half uur achter je helemaal niemand te "bekennen zegt het lampje dat je wel heel dringend moet gaan tanken. Met het zweet tussen de billen halen we de eenzame benzinestop op de prairie, gehaald, gelukkig. Met een mager zonnetje en goed gemutst gaan we het Badlands NP in. Zeker de moeite waard, een aanrader, wat kan wind en regen en erosie toch een rare dingen maken. Ondertussen ook nog een kudde berggeiten gespot. Al met al de rit wel waard. Dit was ons verste puntje richting Noordoost dus nu richting zuiden. Dat waren allemaal 2 x 2 baans wegen met bijna geen auto erop, tja hier hebben ze de ruimte om wat asfalt te storten.  Bij hot springs kwamen we een koa tegen, het was avond dus maar naar binnen gegaan. Marij maakte een simpele maaltijd en het begon weer te regenen dus vroeg naar bed.