Zaterdag 29 oktober - VIPS - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Zaterdag 29 oktober - VIPS - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 29 oktober - VIPS

Door: Dirk van Krimpen

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

30 Oktober 2011 | Thailand, Hua Hin

Vanmorgen vroeg uit de veren, op naar de fietstocht. Eerst nog genieten van een heerlijk ontbijt in de tuin van ons prachtige resort.

Nog maar net een hapje en een slokje op en er komt een lange keurig Nederlandse man aan ons vragen of wij Mevrouw Donselaar en Meneer van Krimpen waren.
Ja dus !!!!. Mochten even door ontbijten en zijn daarna mee gegaan in zijn dikke auto samen met een Thaise dame richting Cha Am.

Onderweg vertelde Dick zo heette deze man dat hij al jaren in Thailand woonden nadat hij zijn zaak had verkocht. Had nu een vijftien jaar jongere vrouw getroffen en wilde zorgen dat zij een leuke baan kreeg, want hij ging vast eerder het licht uit doen en dan kon zij goed verder.Wij waren dus de eerste klanten bij zijn vrouw haar fiets tour bedrijf.

Ze stond ons nerveus op te wachten en vertelde de hele nacht niet geslapen te hebben.
Een schat van een Thaise vrouw. Nog wat moeilijk beheersen van de Engelse taal maar dat mocht de pret van de tour niet verpesten.

Zo leuk en afwisselend. We begonnen in een hal waar van alles werd verkocht.
Eerst kreeg ik een bloemen krans,daarna kregen we ananas om te proeven en ook nog eens een heerlijk gebak toetje om te lepelen. Pure verwennerij, echt de eerste gasten we voelde ons Vips.

We reden verder langs rijstvelden,de lokale arme bevolking waar we ook nog wat gedronken hebben en langs een prachtige tempel waar ik met een monnik dame heb staan praten, zij in het Thais en ik tegen haar terug praten of dat ik haar begreep, zo leuk.
Vervolgens naar de boulevard gefietst, de haven bekeken en heerlijk aan het strand een lunch genoten.

Heerlijke dag, afgesloten met een plons in het zwembad.

Avond in het centrum doorgebracht,lekker gegeten en daarna door de gezellige toeristische straatjes wandelen. Dan kom je toch in straatjes waar je Dirk goed bij de arm vast houd, want de Thaise ZEER jonge dames staan te roepen dat hij toch wel erg welkom is. Veel dikbuikige oudere westerse mannen zitten al met een schone Thaise aan de bar of zijn nog aan het rond kijken wat ze gaan meenemen die avond. Bizar en lachwekkend tegelijk.

Daarna met de grote tuk tuk naar het hotel. We liepen nog even richting strand en schrokken enorm van een kokosnoot die recht voor ons viel en vervolgens de sloot in stuiterden. Daarna lekker gaan slapen.

• 30 Oktober 2011 - 16:39

Willy:

jullie eerste reisverslag gelezen. en wat denk je!!!! Nog steeds jaloers. Wat hebben jullie al weer veel gedaan. Het reserveren van de tafel aan het strand is zeker niet gelukt, ik heb namelijk niets meer gehoord. Sta ik daar in mijn mooiste outfit klaar, Jammerrrr. vandaag hier niet zulk lekker weer. Zijn naar een kerstshow geweest, wel weer leuk dat sfeertje.Kunnen daar echt van genieten.Genieten jullie ook nog maar,we houden de verslagen in de gaten. Lieve groet.

• 30 Oktober 2011 - 18:45

Saskia:

Leuk! Keek elke dag al even of er nieuws was...haha ik lig helemaal dubbel om sommige herkenbare dingen.
    Lekker gefiets dus weer...helaas niet bij Co van Kessel, maar zo te horen was het hier ook erg leuk! heb je al gehoord hoe de situatie in Bangkok is? En zijn jullie nog voornemens daarheen te gaan, of slaan jullie Koah San Road deze keer over? (zou jammer zijn!) Nou geniet maar lekker, ik lees met plezier..als alles meezit gaan we volgend jaar ook weer die kant op!!
    Liefs van ons allemaal...je Zusje

• 31 Oktober 2011 - 13:28

Henny:

Beetje late reactie van mij, maar met een vutter in huis is de laptop niet altijd voor handen. Wat hebben jullie al weer veel beleefd en gezien. Ik was dit week-end in Haarlem. Zaterdag lekker geshopt (leuke stad hoor Haarlem) overnacht in een gedateerd, maar wel netjes en schoon hotelletje. Zondag nog even aan de zee geroken in Zandvoort. Vandaag (maandag) weer gewoon boodschappen doen, wasje draaien. Het is lekker weer vandaag. Buitendeur open, lekker zonnetje. Genieten jullie maar lekker van al het moois om je heen en al het lekkers w dat je word aangeboden.
    Wij eten vanavond bloemkool met een rundervink. Jullie menu zal er vast anders uitzien!!!!!!!!! Maar of dat helemaal SONJA-verantwoord is???????
    Veel fietsen en wandelen dan maar.
    Groetjes van Koos en Henny