Maandag 31 oktober - jungle tocht - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Maandag 31 oktober - jungle tocht - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Maandag 31 oktober - jungle tocht

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

02 November 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

We hebben er zin in. Lange broek ,shirt met lange mouwen en de wandelschoenen aan.
We gaan de jungle in. Om acht uur komt er een man net zo groot als Marijke uitgedost in kledij alsof we een tijger gaan vangen. hij heeft een chauffeuse bij zich en ze spreken perfect Engels. We gaan een dikke terrein wagen in en rijden binnen 10minuten het Nationaal Khao Yai park in.
Onze gids ontpopt zich gelijk als een echte natuur kenner.
Ieder blaadje bloempje en beestje wordt bekeken en in het boek wat hij bij zich heeft geshowd.o
Onderweg wordt er nog even gestopt , want we moeten speciale sokken aan ,om bloedzuigers in de jungle wandeling geen kans te geven"
Al rijdend ziet hij een gibbon aap die wij hoog in de boom mogen aanschouwen,gigantisch zo groot. Daarna trekken we de jungle in hij uitgedost met een hakmes,medicijnen voor als ons iets bijt of prikt en een groot statief.
Het is een waar ontdekking tocht.
We horen geluiden die we nog nooit hebben gehoord,en zien van duizendpoten,tot meters lange wormen tot een eekhoorn waarvan wij dachten dat het een aap was zo groot.
De tocht eindigt bij een hoge uitkijk,prachtig vergezicht.
Daarna en vlugge lunch en een waterval bekijken.
Enorme tocht om beneden te komen,maar wel de moeite waard.
Ondertussen was Marijke teruggegaan ivm te veel trappen,en is daar ondertussen lek geprikt door de avond muggen.
Terug naar ons hotel werden we nog getrakteerd op een kudde olifanten die niet ver van de weg met zijn allen bij elkaar stonden,geweldige afsluiting van een hele mooie dag.
De avond met een Thais diner afgesloten,waar we nog enorm hebben moeten lachen om de serveerster,die zo slecht en op een Ushi toon sprak.
Lekker slapen voor nu morgen de grote overtocht lopend over de grens Thailand naar Cambodja beloofd spannend te worden,wordt morgen vast een leuk verhaal.

• 02 November 2011 - 22:00

Willy:

Weer een spannend verhaal.
    Het gaat soms wel met veel omwegen,maar jullie zijn weer gekomen waar je wezen wil. Die kousen die jullie droegen in de jungle
    zijn die tekoop.Misschien iets voor de verkoop bij ons in de winkel.We kijken weer uit naar het volgende verslag. groetjes.