Dinsdag 1 november - De Overtocht !!!! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Dinsdag 1 november - De Overtocht !!!! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 1 november - De Overtocht !!!!

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

02 November 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Voordat we onze overtocht van Thailand naar Cambodja gaan vertellen willen we jullie allereerst zeggen het erg leuk te vinden dat jullie onze avonturen volgen en wij van de reacties genieten.

Zoals gezegd waren we goed voorbereid op de grensovergang van Thailand naar Cambodja. Het reisbureau had ons al tips gegeven waar we op moesten letten en met een beetje gezond verstand moest dat lukken. We zijn met een busje naar de grens vervoerd.
Bij het uitstappen vlogen er al vele mannetjes op ons af die wezen waar we een visa konden halen. Hier waren we dus op voorbereid,niet doen ze troggelen je paspoort af en vragen veel geld.
we hebben de borden gevolgd en dat ging goed.
Tot we om de hoek een eng manneke achter een tafeltje zagen die vertelde dat we formulieren moesten invullen.
Wij door lopen om de toeristen immigratie te zoeken ,maar deze gladde man bleef ons maar terugroepen en om ons heen hangen.
Na 10 minuten zagen we een groep Franse back pakkers die hij wel zover had gekregen het wel invullen dus wij maar terug ,want we wisten niet waar we heen moesten.
Daarna liep hij met ons mee en deed alsof hij ons wilde helpen en bracht ons naar de grens voor doorgang.
Daar weer formulieren invullen en aansluiten.
Om een lang verhaal iets korter te maken bij het loket werd gezegd dat we eerst een visum moesten hebben,ja dat wisten we maar dat mannetje zei dat het hier was!!!!!!
Dus weer terug met loodzware koffers door de hitte.
Bij de toeristen immigration weer formulieren invullen en wachten op ons visum.
Ging heel snel wel wat extra betalen maar dat moet iedereen anders krijg je geen visum.

Weer terug naar de grens overgang en nu konden we vrij snel na wat stempels en een foto door. Er zou ik zeg dus zou een chauffeur ons op wachten ,maar die was er niet.
Zwermen taxi chauffeurs om ons hen,die ons weg wilde brengen hahahahaha.
Rustig plekje uitgezocht om de lokale agent te bellen.
Ondertussen liep het af en aan van die ventjes die ons wilde wegbrengen.
De lokale agent vertelde dat er wat mis was gegaan maar binnen 20 minuten een taxi kwam voorreden.
Er kwam weer een jochie bij ons staan vroeg of wij al hadden betaald voor een taxi en begon toen te bellen.
Al bellend kwam er in eens een taxi om de hoek voorleiden en er kwam een grote donkereman uit dieveggen het ventje en nog een ventje dat er ineens stond te praten.
Vervolgens kreeg Dirk een telefoon in zijn handen gedrukt waar in gebrekkig Engels werd verteld wie wij waren en waar wij heen moesten.
We zijn maar ingestapt,1 van de ventjes pakte vliegensvlug vlug onze koffers om in de kofferbak teleggen om daarna niet weg te gaan voor hij geld kreeg hahahahaha
Na 2.5 uur kwamen we aan in Siem Reap waar voor het hotel nog duidelijk teveel water lag. Schijnen twee weken geleden hier nog tot hun knieën in het water te hebben gestaan.
Weer een hartelijk welkom ,verrassend dat Menno die ons bijna twee jaar geleden het weeshuis heeft laten zien nu de eigenaar is van dit hotel.
Ruth zijn vrouw was er ook daar zijn we toen twee dagen mee de Bush ingeweest.
Heel erg leuk ook haar weer te zien.
Een enerverende dag dus. Afgesloten in de bruisende city. Morgen gaan we de lokale bevolking bezoeken ,vel zin in . Groeten van ons.

• 02 November 2011 - 20:55

Dit Bronsema:

heel leuke verslagen
    het is of ik een boek lees
    met iedere dag een nieuwe bladzijde

groetjes Dit

• 03 November 2011 - 06:18

Ingrid:

geweldig om te lezen,jullie beleven wat daar!xxIngrid

• 03 November 2011 - 14:06

Henny:

Wat een belevenissen allemaal. Vooral de jungle-tocht zal wel erg mooi geweest zijn. En dat kapmes was, als ik zo de foto's bekijk, best wel eens nodig. De overtocht moeten jullie maar gauw vergeten. Ik lees dat jullie al wel een klein beetje waren voorbereid op "toestanden". Heel leuk om jullie verslag te volgen. Reizen zo een klein beetje met jullie mee.
    Veel plezier nog en maak maar nog meer leuke foto's. En zeker straks van de kindertjes. Liefs