Woensdag 2 november - meedoen met de locals - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Woensdag 2 november - meedoen met de locals - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Woensdag 2 november - meedoen met de locals

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

04 November 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo trouwe lezers daar zijn we weer met onze nieuwe avonturen.
Onze reis is er weer 1waarin we enorm veel beleven en ontzettend van genieten.
We zitten hier nu bijna een week en hebben nog veel leuke dagen in het vat.
Vandaag hadden we een excursie geboekt naar de country side. Al vroeg werden we opgehaald door onze gids en een chauffeur. Bovendien sprak de gids vloeiend engels, geen wonder, hij was leraar engels. Wederom een vip behandeling.
We reden als eerste naar het dorpje waar hij woonde,daar leidde hij ons rond langs de lokale markt.
Dit moet je dus echt zien als een markt voor de armste mensen in zo een dorp die daar hun lokale producten verkopen. We hebben een bijzondere rondleiding gehad en hele mooie foto's hiervan kunnen maken.
Daarna zijn naar het huis van de gids geweest. Van hieruit zijn we per fiets vertrokken door de dorpjes langs de lokals. Schattig al die schoolkindjes die langslopen of fietsen. Iedereen roept met een heerlijke glimlach HALLO.
Onderweg nog een rijst wisky thuisbranderij bezocht en hebben we aan wat kindertjes schriftjes en pennen uitgedeeld,oh wat vonden ze dat leuk. Daarna hebben we de monniken bezocht, ook erg indrukwekkend.
Hier liepen ook een stuk of wat kinderen die wees waren en door de monniken werden gevoed en verzorgd. We zijn verder gefietst ,om halve wege te stoppen om op een ossenwagen te klimmen.
Geweldig, samen op een ossenwagen en de gids als driver.
We reden tot zijn huis en daar werden we op een plaatje op een matje gezet en ging hij met zijn familie voor ons koken. Allemaal schaaltjes met groente,rijst,vlees ,soep enz.
Het was smakelijk maar veel te veel.
Het is een onvergetelijke lange ochtend geworden met een super gids.
In de middag hebben we lekker gezwommen en van de zon genoten.
Het is hier erg warm,rond de 35 graden.
In de avond naar de bruisende city geweest,erg gezellig,wel veel toeristen.
Op tijd slapen ,morgen de lange boottocht naar Battambang.

• 04 November 2011 - 16:30

Marjan:

Wat een mooie vers producten liggen er op de markt daar dat had ik niet verwacht in al die armoede.
    indrukken doen jullie zeker op geniet ervan en verwen de kinderen maar goed daar met de schriftjes.
    Fijne vakantie nog.

• 05 November 2011 - 17:27

Hanneke:

Geweldig al die verhalen, ik geniet van de bijzondere avonturen. Bedenk dat jullie zonen nu aan het dansen zijn in een Weens paleis en wij de meest mooie lenteweek in november hebben.
    Veel liefs Henk en Hanneke

• 05 November 2011 - 17:56

Willy:

Van de foto op de ossenwagen zou ik een kerstkaart laten maken als ik jullie was.
    Wat een geweldige foto.
    De tekst onder zo'n foto kan zijn:

IN ALLE EENVOUD.!!!!!

Groetjes.

• 06 November 2011 - 01:28

Dirk En Marijke:

Marjan,ongelofelijk die prachtige uitgestalde groenten hè.zo mooi en zo lekker als ze vele soorten met kruiden erbij bereiden. Geniet hier zo van.

Hanneke,leuk dat jullie ook zo genieten van onze belevenissen het is ook echt weer een fantastische reis met zulke lieve mensen ondanks hun enorme armoede. En onze zonen zijn nu inderdaad aan het genieten in pure weelde in Wenen ze hadden er ook zo,n z'n in. Hugo sprak vol of over de heerlijke appeltaart.

Willy een kerstkaart ja is een leuk idee. Het was zo geweldig over het platte land in zon ossen wagen hadden we nog nooit meegemaakt. We blijven verrast en genieten volop.