Verder de binnenlanden van Laos in - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Verder de binnenlanden van Laos in - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Verder de binnenlanden van Laos in

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

29 November 2012 | Laos, Luang Prabang

Maandag 26 november

Vanmorgen op tijd opgepikt door een grote tuk tuk die ons naar het busstation zou brengen.We hadden alles weer de dag ervoor geregeld en dan is het iedere keer weer spannend hoe het gaat verlopen. Er zaten al zes backpackers in en we gingen nog langs andere guesthouses overige vakantie gangers oppikken.Lachwekkend hoe zo'n tuk wordt volgepropt met teveel mensen en koffers en rugzakken. Maar ook wij zijn hier nu aardig aan gewend en hebben er dikke lol om.

Bij het busstation de goed mini bus opzoeken en wachten tot deze ook tot de nok toe vol zit voordat we wegrijden. Het is deze keer niet zo heel ver. De reis verloopt dit keer zonder problemen al hebben Dirk en ik wel erge last van onze billen, de stoelen waren flink oud en doorgezakt en onze billen hebben nog niet genoeg spek hiervoor.

In Kong Khiaw aangekomen werden we weer in een grote tuk vervoerd en gingen we de hotels af. In deze regio konden we niets van tevoren bespreken dus hadden we het boekje bij de hand waar we wilden overnachten. Maar tot onze verbazing wilde de hel tuk hierheen (was ook het enige 2 sterren beetje luxe hotel in dit dorp). Daar aangekomen konden we het laatste huisje nog bemachtigen, maar helaas voor 1 nacht daar er de volgende dag een grote groep zou komen. Iedereen moest dus de volgende ochtend verkassen.

Maar goed, dit is een prachtig huisje kijken over de Nam Ou en de prachtig hoge bergen. Dit is het plaatje wat je voor ogen hebt als je een rivier in de jungle ziet. Er was een aardige staf en heerlijk eten, we zijn weer lucky people. We boeken een mooie dag excursie voor morgen en blijken de enige te zijn voor deze, naar later blijkt, voor ons unieke tocht. We gaan nu ons mandje opzoeken en morgen komt het verslag uit eerste hand van onze tocht, we kijken er na uit.

• 29 November 2012 - 14:43

Dirk.:

Hallo daar is hij weer zit iedere dag even te genieten van alles wat jullie daar zien.
    vind de grotten en ook de monniken
    wel heel erg mooi.
    Ook al die bootjes de tuk tuk en van die stevige bruggentjes waar jullie over heen gaan.
    Verder vind ik de reisverslagen erg duidelijk en kan ik mij een beetje voorstellen
    wat je daar zoal mee maakt,
    Moet wel zeggen dat het wel een heel avontuur is wat jullie dit keer doen.
    Maar het is tot nu toe gelukt om steets weer een mooi hotel te vinden.
    Met zwembad en mooi uitzicht.
    Luitjes geniet er nog maar even van want het is zo weer voorbij .

Groetjes uit een zeer koud Maarssen 2 graden
    Dirk.

• 29 November 2012 - 16:31

Dirk En Marijke Van Krimpen:

Lieve broer wat leuk dat je zo geniet van onze reisverhalen.Wij maken idd erg veel leuke,mooie en spannende dingen mee. Het zelf allemaal regelen geeft zoveel vrijheid .....heerlijk.Groet vanuit Luang Prabang.

• 30 November 2012 - 21:01

Bert En Els:

hallo marijke en dirk
    het klinkt weer als een heerlijke vakantie. geniet er nog lekker van.
    ik wil je vast feliciteren met je verjaardag. Morgen komt er vast niets van. Natuurlijk weer een drukke dag in de winkel, en s avonds naar de verjaardag van dirk.
    heel veel plezier verder, en we drinken een borrel op je.