Watervallen - Reisverslag uit Trat, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Watervallen - Reisverslag uit Trat, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Watervallen

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

01 December 2012 | Thailand, Trat

Woensdag 28 november

Vroeg opgestaan, we hadden nog geen vervoer geregeld hoe we terug naar Luang Prabang zouden gaan. We waren lucky people want de Zwitsers die wij gisteren tussendoor hadden gesproken waren naar ons op zoek. Zij hadden een privé bus geregeld en wij konden mee voor de helft van de prijs. Dit was bijna net zo goedkoop als de officiële volgestouwde minibus van vorige dagen dus heel luxe.

Onderweg werd er nog een Thaise niet erg schoon uitziende man met een plunje zak in de auto erbij geschoven. Lachwekkend eigenlijk, hij zat maar wat geluiden te maken en sprak geen woord Engels. We waren nu lekker snel in LP.

De chauffeur had ons horen praten over hoe we de middag wilde invullen en bood ons vieren aan om ons voor een klein prijsje naar de beroemde watervallen Kuang Si te rijden.

We hebben eerst een slaapplaats gezocht dat is in LP geen probleem dus al snel wat gevonden. En daarna naar de watervallen.

Dat was de echt moeite waard. Wel een toeristische trekpleister met alles wat daarbij hoort maar ontzettend mooi en indrukwekkend. Over verschillende plateautjes dendert het water vele water tientallen meters omlaag in een echte tropische jungle omgeving. Uiteraard hebben we vele mooie plaatjes gemaakt.

Voor het diner konden we gelukkig terecht in de Tamarin, meestal vol maar er was nu een heerlijk buiten plekje vrij. We hebben een zalig Laotiaans 'probeer' menu besteld en genoten van de vele vele verschillende typische Laos gerechten. Dit was al een goede voorbereiding op morgen.

• 01 December 2012 - 17:53

Hanneke :

Lang zal ze leven, lang zal ze leven!!!
    Ook nog even zo feliciteren, weer een jaartje wijzer. Jullie dag is al bijna om, hier gaan we zo nog eten. Fijne feestdag gehad? Met vast en zeker een heerlijk dinertje. Veel liefs, Hekn. Hanneke, Mark, Merijn en Arlaine.

• 01 December 2012 - 20:47

Petra:

Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, eentje om niet snel te vergeten denk Ik. Wat een avonturen reis maken jullie zeg. Ik lees de verslagen met veel plezier, geniet er nog maar van en neem alle mooie ervaringen mee in jullie herinnering. Liefs Petra en Jeroen.