zaterdag 14 juni - De kennismaking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu zaterdag 14 juni - De kennismaking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

zaterdag 14 juni - De kennismaking

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

17 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

Het is zaterdag 14 juni en vandaag gaat onze rondreis door Noord Thailand beginnen. Eerst een ontbijtje, en jawel, aan de overzijde van de straat een heerlijk ontbijtje, zonder tripadvisor!

Even na 8 staat onze chauffer Tong al op ons te wachten. Een vrolijke vent. Vraagt gelijk wat we die dag willen zien op weg naar ons volgend hotel. Na even kletsen gaan we op weg. Na een poosje rijden komen we aan bij de hot springs. Een soort van vervallen warm water bronnen met veel lokale Thaise. Even de voeten gewassen, kijken hoe eitjes werden gekookt en daarna een lekkere cappuccino.

Daarna door naar een door kunstenaar gebouwde witte tempel, de Wat Rong Khun. De kunstenaar is Chalermchai Kostipipat en al vele jaren bezig met de tempel, hij denkt er totaal 60 jaar voor nodig te hebben. De tempel is echt Amazing !! Wit maakt zoveel indruk op de mens. Dit was echt een verrassing en hoogte puntje. Leuke foto's gemaakt en daarna weer verder. Tong verteld ons veel en stopt veel voor 'kodak' momentjes en voor de happy room (Toilet).

Na de witte tempel heerlijk en exclusief gelunched op een landgoed van biermerk Singha en daarna in de binnenstad van Chiang Rai naar een tempel met de replica van de emerald Buddha.

Het was inmiddels al tegen vijf uur dus afgezet bij hotel. Met zwembad ! Daar heerlijk van genoten, het avondmaal ook daar genuttigd, maar was duur en niet echt geweldig.