Zondag 15 juni - rondje golden triangle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Zondag 15 juni - rondje golden triangle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Zondag 15 juni - rondje golden triangle

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

17 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

Zondag 15 juni vroeg op pad. Opgestaan in onze leuke jungle huisje. Het Laluna hotel is echt gaaf zo midden in Chiang Rai. Redelijk ontbeten. En daar stond onze chauffeur met zijn 4wd al te wachten, stipt op tijd. Wat een luxe ! Als eerste naar het buiten huis van de voormalige moeder van de koning geweest in Doi Thung, het Zwitserland van Thailand. Daar heeft zij vele projecten geleid om de bevolking van de opium teelt af te houden. Helaas stond het in de renovatie waardoor we weinig vertrekken hebben gezien, wel veel foto's van vertrekken. De tuin was een totale verrassing, wat een prachtige bloemen, Marijke wilde op een bankje alles bekijken en stond ineens voor een stokstijve militair met een mitrailleur. Voor ze het wist was ze weg schrok zich lam haaaaahhhaaa. Daarna een lekkere cappuccino gedronken en een nog veel mooiere botanische tuin bezocht. Hier kan de keukenhof nog jaloers op worden !

Na een korte stop bij een tempel waar vooral de brutale apen leuk vermaak werden kwamen we in Mae Sai, een grensplaats waar we een mooie kodak momentje hadden, konden we heel mooi de Thaise en Birmaanse grens dwars door de stad zien gaan, heel raar dat twee totaal verschillende landen wat betreft levensstandaard zo dicht bij elkaar liggen. Na een wandeling door grens markt konden we zelf bijna de grens over, maar wat zagen we daar een vreemde voertuigen de grens overgaan, de 1 nog voller als de ander.

Op naar het hoogtepunt van de dag, stond hoog op Dirk zijn bucketlist, het bezoeken van het drie landenpunt (Birma, Laos, Thailand). gewoon het gevoel daar te zijn, de (opium) historie die het heeft, de mighty Mekhong aan je voeten was echt weer een hoogtepunt. Echt prachtig.

Na een leuk bezoek aan een klein opium museum hebben we nog wat opgravingen bezocht in Chiang Saen, de eerste serieuze nederzetting in deze buurt, uit 12 zoveel en daarna terug naar het hotel.

Daarna met de tuktuk naar de binnenstad en lekker gestruind op de nigtmarket en heerlijk gegeten daarna met de tuktuk terug naar hotel en lekker gaan slapen.

• 17 Juni 2014 - 19:06

Willy/wicher:

lees net weer jullie verslag.
    allereerst gefeliciteerd met de 65 ste verjaardag van je oudste zusje.
    Blijft verrassend allemaal. Elk moment weer wat anders, zelfs een stokstijve militair.
    Is dit gedeelte van jullie reis gepland of reizen jullie zomaar rond?
    Kunnen jullie daar iets van het voetbal zien,?
    morgen de nederlanders weer, gezellig kijken met elkaar.
    Kijk uit naar jullie volgende verslag.