Dinsdag 17 juni - van Thathon naar Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Dinsdag 17 juni - van Thathon naar Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 17 juni - van Thathon naar Pai

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

19 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

Op tijd opgestaan uit onze klamboe, wat heerlijk om in zo een rust te mogen opstaan, wat is de jungle dan zo vroeg in de ochtend mooi en rustgevend. Na een simpel maar goed ontbijtje zijn we de boot weer ingestapt en na enige tijd zagen we onze chauffeur Thong weer keurig op ons wachten.

Als eerst bracht Thong ons naar een 'kodak momentje' boven op een heuvel, boven op die heuvel was een mooie tempel gebouwd en er was een fantastisch mooie uitzicht over de stad Thaton. Naast de tempel was een pagode (chedi) gebouwd en volgestouwd met Buddha relikwieën die waren geschonken. Het hing te vol met bordjes 'geschonken door ....'.

Vervolgens door naar een tempel met daarbij ook de Chiang Dao grot, je kon 350 meter de grot inlopen (was verlicht, gelukkig) en daar konden we enkele Buddha beelden aanschouwen waaronder een liggende die niet op de normale manier lag (maar op de Birmaanse manier).

Daarna een lange rit naar een Nationaal Park waar we de wel heel erg mooie Mokfa waterval konden aanschouwen. Vooral zo midden in de natuur maakte het erg bijzonder, we waren uitgenodigd om onder de waterval een douche te nemen, hebben we achterwegen gelaten, laten we aan de andere over, die waren er overigens niet, wij waren de enige.

Vervolgens naar ons resort in Pai, het Phu Pai Art Resort was schitterend in de rijstvelden gelegen, en daar een wel heel erg ruime bungalow gekregen die was gebouwd in een stijl die ons erg aantrok en een veranda waar we enorm van hebben genoten, tot laat in de avond genoten van het Thaise platteland tussen de bergen met de jungle.

En ondertussen kunnen we meer en meer waardering opbrengen voor onze gids / chauffeur Thong die ons echt als koning en koningin behandelde. Hij was er als we wilde rijden en we zagen hem niet als we privé wilden zijn, als je ooit in Thailand een chauffeur zoekt, vraag naar Thong.

• 19 Juni 2014 - 20:30

Saskia:

Hey Marijke en Dirk,

Wat een gezellige verslagen weer! Geniet weer mee hoor.

Marij ik zou nog kijken hoe dat leuke hutje heette op Koh Tao, dat was Ananda villa 3 minuten lopen van Mae Haad Beach. en pier

Veel plezier nog