Woensdag 18 juni - meer dan 1000 haarspeld bochten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Woensdag 18 juni - meer dan 1000 haarspeld bochten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Woensdag 18 juni - meer dan 1000 haarspeld bochten

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

19 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

Lekker genoten van ons ontbijtje tussen de rijstvelden. We waren weer bijna de enige gasten. En dan op stap naar het kodak momentje van Pai. Als eerste naar het stadje, door hele leuke straatjes met vele restaurantjes waar backpackers aan het ontbijten waren. Eindelijk wat leven en wat toeristen, zoveel waren we er nog niet tegengekomen. Zag er gezellig uit ! Vervolgens door naar de pagode en tempel op de heuvel boven de stad. Schitterend uitzicht, na wat leuke foto's te hebben genomen zijn we naar de memorial bridge gegaan, gebouwd over de rivier door de Jappen in de tweede wereldoorlog, daarna naar de Pai Canyon. Was wel grappig maar had toch weinig te maken met een Canyon in de USA nationale parken.

Vervolgens naar een lekker koffie momentje, heerlijke koffie en een fantastisch uitzicht over het dal van Pai. Ook dit hebben we weer achter ons gelaten om aan de super kronkelige tocht naar Mae Hong Song te beginnen.

Onderweg zijn we gestopt bij de beroemde druipsteengrotten van Tham Lot. Die zouden we bezoeken maar Marij zat niet lekker in haar vel en de tocht op het wankele bootje durfden we niet aan. Maar verder wel even rondgekeken en de jungle sfeer geproefd. Ook de mooie ingang gezien van de grotten.

Na een eenvoudige lunch bij een erg local restaurant verder de kronkelige wegen af naar ons hotel Fern resort in Mae Hong Song. Leuk hotel met mooie huisjes in de jungle. Helaas wel 7 km buiten het stadje. Maar gezellig restaurant waar we evenzo gezellig hebben getafeld. En er waren zowaar nog meer gasten. Minpuntje: voor het eerste geen tv op de kamer (eco hotel) en precies die dag het NL elftal tegen Australië.

• 19 Juni 2014 - 20:01

Willy/wicher:

hoi luitjes.

bedankt dat we weer even mee mogen genieten van jullie reis.
    We denken dat als jullie thuis zijn pas echt realiseren wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben.
    Maar genieten doen jullie in ieder geval wel.
    Jammer dat jullie de match tegen australie gemist hebben, hopelijk maandag een nieuwe kans.

tot het volgende verslag maar weer.