Zondag 22 juni - Bezoek aan een werelderfgoed - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Zondag 22 juni - Bezoek aan een werelderfgoed - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Zondag 22 juni - Bezoek aan een werelderfgoed

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

22 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

Zondag 22 juni - Sukhotai van de Unesco werelderfgoed lijst

Tsja en dan sta je in Sukhotai, wat is daar te doen. Het was vroeger (13e en 14e eeuw) de hoofdstad van het land en toen zijn er enorme tempel complexen ontstaan. Maar na vele oorlogen is dat in verval geraakt en pas in de vijftiger jaren van de vorige eeuw heeft het vervallen complex weer aandacht gekregen. Er werd veel gerestaureerd en het kwam op de werelderfgoedlijst. En nu is het beroemd en geliefd omdat je er zo heerlijk rond kunt fietsen tussen de tempels.

Je raad het al, wij fietsen geregeld en op pad, wel heel vroeg omdat het later op de dag echt bloedheet wordt. We kunnen niet anders zeggen, het was indrukwekkend. Helaas is er wel veel verloren gegaan maar bijvoorbeeld van de Wat Mahathat staat nog wel het nodige overeind. Omringd door water met heel veel grote waterlelies geeft het een mystiek gezicht. Nog voor negen waren er maar weinig toeristen en ook dat helpt om een kick te krijgen van het geheel.

Je hebt echt wel de fiets nodig om de verschillende gebouwen te bezoeken, het is omvangrijk, ook buiten de stadsmuren is er nog veel te vinden, zo hebben we daar nog de beroemde Wat Si Chumen bezocht. Ondertussen was het bloedheet geworden dus rond de klok van twaalf zijn we weer naar ons resort gegaan en hebben de middag gebruikt om wat te relaxen (en dit stukje te schrijven). Vanavond gaan we met het vliegtuig naar Bangkok om morgen door te vliegen / rijden / varen naar Koh Tao. Een tropisch eilandje wat als een parel in de zee ligt, er zijn slechtere vooruitzichten !