Donderdag 26 juni - Heerlijk, dat tropische gevoel - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Donderdag 26 juni - Heerlijk, dat tropische gevoel - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Donderdag 26 juni - Heerlijk, dat tropische gevoel

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

28 Juni 2014 | Thailand, Koh Tao

Zondag laat in Bangkok aangekomen maar we konden vrijwel direct vanuit het vliegtuig het hotel binnenlopen, dat was wel erg makkelijk. Kwamen we daar werd verteld dat we een upgrade kregen omdat de rest van het hotel vol was, toppie, hele ruime kamer met zithoekje en giga badkamer. Rond de klok van twaalf met een heerlijk biertje naar de 2e helft van België - Rusland gekeken en daarna heerlijk in de zalige kussens in slaap gevallen.

Ook de volgende ochtend hebben we gemerkt wat het is om een upgrade te krijgen. Als VIPs werden wij bij het ontbijt behandeld, we hebben onze buik vol gegeten met daarbij heerlijke koffie en daarna weer het vliegtuig in, op naar Sura Tani. We hadden bij Nok Air één ticket voor vliegtuig, bus en boot gekocht, ging prima, je moet wel weten wat te bewaren, bij de boot hadden ze plotseling de boarding pass nodig, gelukkig hadden we die nog bij de hand. Al met al ben je nog wel 7 uur onderweg om van Bangkok op Koh Tao te komen.

Mijmerend op de boot probeer je te verklaren waarom je het zo leuk vind in Thailand, vaak bloedheet (met name in het binnenland), giga hoosbuien, veel ongedierte, irritante vliegen en muggen, hygiene niet vergelijkbaar met wat we thuis hebben, toiletten die ontzettend goor zijn, op de wegen allerlei viezigheid, weinig trottoirs en bovendien met gaten, meubilair in restaurants waar je in Nederland je neus voor op haalt, etc. etc.

En toch is dit voor ons een droombestemming, met name door de mens en zijn cultuur, echt het land van de glimlach, altijd een helpende hand, ingegeven door het boeddhisme. Maar het helpt ook dat alles zo lekker goedkoop is, dat er veel jeugd en backpackers zijn (voel je je toch een beetje jonger :-) ) en aan de kust is er een zalig klimaat, altijd op blote voeten en met korte broek. En vergeet niet dat tropische sfeertje, lopen op het strand onder de palmbomen bij een ondergaande zon. Alles bij elkaar voel je je gewoon happy en relaxed hier. Ons zullen ze in deze streek nog wel vaker zien.

Ondertussen was het al mijmerend toch wel een wat wilde zee geworden, gelukkig hebben we een sterke maag maar voor de vele anderen werden er toch maar wat kotszakjes uitgedeeld. Eerst naar Koh Samui, dan naar Koh Pagnhan en dan pas naar Koh Tao, met zo een wilde zee is 3 uur (werd bijna 4) varen behoorlijk lang, toen het donker werd gingen er ook nog 3 bemanningsleden naar buiten voor op het schip staan, we weten nog steeds niet waarom. Maar met een klein uurtje vertraging kwamen we toch aan.

We werden keurig opgewacht door ons resort Sensi Paradise, in no time zaten we heerlijk aan het bier met een lekkere maaltijd uit te kijken over de (donkere) baai van de zee met allemaal lichtjes in de verte.

De volgende ochtend hebben we heel rustig met een wandeling over het strand de omgeving verkend en gelijk ook gekeken of we ons nichtje Iris konden vinden, en jawel, daar was ze, wachten met een groep duikers om te gaan duiken, snel even bijgeklets en afgesproken die avond lekker uit eten te gaan.

Dat hebben we gedaan bij ons favoriete restaurant The Gallery, heerlijk lang getafeld en veel bijgekletst, super !

Daarna maar eens besloten om flink aan onze rust te werken :-) dat hebben we heerlijk tot en met vandaag gedaan en ondertussen besloten om ons verblijf op dit eiland te verlengen in hetzelfde resort maar wel met een upgrade zodat we een heerlijk privé huisje hebben met reusachtig balkon en uitzicht over zee.

En daar zitten we nu om dit verhaal te schrijven. We blijven hier nog tot en met zondag en dan helaas weer de lange reis naar Bangkok. Daar gaan we maandag Merijn en Suzanne ontmoeten en daarna helaas weer naar huis.

• 29 Juni 2014 - 12:41

Wily En Wicher:

pracht verhaal weer.
    Uit alles blijkt dat jullie genieten maar bovenal dankbaar zijn dit te mogen en kunnen doen.
    Misschien toch het boeddhisme dat door jullie aderen stroomt.
    geniet nog van al dit moois , misschien zijn jullie al onderweg naar huis als je dit leest.
    In dat geval wensen we jullie een goede reis en een behouden thuiskomst.

groetjes.