Vrijdag 28 oktober - de jetlag overwinnen - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Vrijdag 28 oktober - de jetlag overwinnen - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 28 oktober - de jetlag overwinnen

Door: Dirk van Krimpen

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

30 Oktober 2011 | Thailand, Hua Hin

Vanaf het vliegveld een lange rit naar Hua Hin. Vriendelijke Thaise chauffeur,die helaas geen Engels sprak, dus voor ons weer veel handen en voeten werk. Om tien uur eindelijk in het resort.

Wat heet, zo een heerlijk oosters paradijs, open entree, veel houtwerk, mooie bediening. Direct voel je je thuis en in vakantie stemming. Heerlijk welkoms drankje met een lekkere kamperfoelie doek om je handen en gezicht te reinigen. Snel naar de kamer en de wekker op tweeënhalf uur slapen gezet. Daarna moeizaam wakker worden, maar de douche zette ons weer met beide voeten op de Thaise grond.

Lekker naar het strand gelopen en even uit staan uit waaien.Rode vlag hing uit dus echt uitwaaien. Lekkere lunch gegeten in een klein restaurantje met prachtig uitkijk op de ruwe ruwe zee. Nog wat gekeken in de fitnessroom en de Spa en daarna nog een uurtje het bed opgezocht. Tijd om onze verhalen aan jullie te vertellen was niet nodig, internet konden we alleen voor een periode van 5 dagen kopen tegen een belachelijke prijs.

Om vijf uur zijn we met de bus van het hotel afgezet in hartje Hu Ha Hin. Wat een bedrijvigheid en gezelligheid, we love it. De ene staat nog lekkerder hapjes te bakken als de ander,en je ziet iedere Thai rond de klok van zes en zeven met een bordje langs de kramen gaan. Ze komen dan aan met het hele gezin op een brommertje, hilarisch.

We hebben heerlijk op de avond markt lopen slenteren,helaas niets gekocht de koffer puilt nog uit met cadeaus voor de Cambodjaanse weesjes die we zes november gaan bezoeken. Wel onze ogen uitgekeken naar de vieze oude mannen die een jonge schone Thai aan de haak hebben geslagen.

Daarna heerlijk gegeten, aan het strand op een soort van grote vlonder. Alles der op en der aan. Beide een halve liter bier erbij voor vijftien euries. Zalig !!!!!!!

Daarna een taxi aangehouden, zeg maar meer een grote tuk tuk met een bord taxi erop.
Lekker uitwaaiend naar het hotel gebracht.
Nu drinken we nog wat, het is negen uur in de avond, en dan zoeken we zo echt ons mandje op.

Morgen fris en fruitig over onze jet lag hopen te zijn. Om half acht worden we alweer gehaald voor een fietstocht door Cha-am. Is ook wel lekker want het is hier zoooooo warm dat je zulke activiteiten beter in de ochtend kan doen. Wij gaan slapen, schrijven gauw weer over onze belevenissen.