Donderdag 10 november - eiland hoppen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Donderdag 10 november - eiland hoppen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Donderdag 10 november - eiland hoppen

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

11 November 2011 | Thailand, Bangkok

Vandaag moeten we ons heerlijke plekje verlaten, wat zullen we er voor terugkrijgen. Dat is even afwachten, elke keer weer spannend.

Maar eerst nog heerlijk een ochtend genieten op Koh Mak Retreat, dus weer rustig een ontbijtje, Marij gaat vast naar het zwembad en Dirk maakt nog even gebruik van zijn iPad in het restaurant. Het weer werkte mee, een enorme blauwe hemel met een heldere zon, zo mooi was het weer hier op Koh Mak nog niet geweest.

Ondertussen komt de lieve bediening langs met de rekening, ook dat moet gebeuren. Maar ja als je dan 80 euro mag betalen voor 3x drie gangen diner voor 2 personen met vele bieren en ook nog een lunch dan weet je weer waarom je in Thailand bent.

Na een heerlijke duik is het koffers inpakken en naar de boot, de eigenaar brengt ons geheel belangenloos weg. Ondertussen vertelt hij dat hij 20 jaar in het bankwezen van Bangkok heeft gezeten en wel eens wat anders wilde, een resort op het eiland waar zijn vrouw vandaan kwam. En dat het gelukt is weten we.

Speedboot is op tijd, weinig passagiers, grote snelheid en haren in de wind, zalig, na een half uurtje herkennen we ons nieuwe resort van de plaatjes. We worden aan land gelaten, daar staan de medewerkers van Koh Kood Beach Resort al te wachten op ons.

Ook dit overtreft alle verwachtingen, wat een lokatie, je gelooft je ogen niet. Vanuit ons huisje kijk je tussen de hoge palmbomen door zo op zee, een plaatje. En dat het huisje dan iets minder is als op Koh Mak mag de pret niet drukken. We hebben in ons huisje nu wel donker glas zodat ze van buiten niet naar binnen kunnen kijken. En toilet plus douche is geheel buiten (met muurtje) wat zeker een aparte sfeer geeft. Een beetje sauna gevoel maar zonder sauna.

Even korte siësta gehouden, was nodig na de bieren om onze aankomst op het eiland te vieren, daarna naar het zwembad. Spectaculair, weer zo een zwembad met uitzicht op zee maar nu ligt het ook nog op hoogte. En de hemel was nog helder, we komen in de namiddag en de zon gaat zakken.

Zo voor onze ogen, wij alleen in het zwembad, zakt de zon tussen de palmbomen langzaam maar zeker in de Golf van Thailand. Weergaloos mooi !

Restaurant van dit resort is ook de moeite waard, tikje gewoner maar wel passend op dit eiland, lieve bediening, goede kaart en ... lekkere cocktails. Kortom ook in de avond is het genieten.

Maar de dag is nog niet ten einde, vandaag is het volle maan. En in thailand is dat feest, met wat googlen:

Loi Kratong is het Thaise feest van het licht. Dit feest wordt op de avond van de volle maan in november gevierd.Als de maan opkomt, verzamelt iedereen zich bij de rivier, waar lampionnen van bladeren in het water worden gelegd. De wegdrijvende lichtjes nemen het ongeluk met zich mee. Het Loi Krathong festival, of het 'Festival van Lichtjes', is een van de meest bekende festivals van Thailand. Tijdens volle maan in november verzamelen alle Thais zich langs rivieren, kanalen en meren om aldaar hun 'krathong' te water te laten. Naast een kaarsje, muntje en wierook, doen sommige er ook een stukje van zichzelf in de krathong, een nagels, haar of zo. Zodat een deel van henzelf naar de goden gaat. Ze hebben ook hun mooiste kleren aangetrokken.

Je begrijpt het, wij ook meedoen, bootje kopen, haren plukken, nagels bijten en naar de zee toelopen. Daar was een kleine party georganiseerd voor de 6 (!) gasten. En na wat dansen en een vuurshow werden de bootjes aangestoken en in zee gezet.

Onze geesten zijn zeker verdwenen, ons bootje bleef het langste branden, zeker wel drie minuten. Toch niet slecht met die golfslag :-) maar ja, kregen we te horen, eigenlijk moet dit in een rivier!

Einde van een mooie dag.

• 12 November 2011 - 10:04

Henny:

Bijna onwerkelijk deze plaatjes.
    Wat een verschil met al die armoede die jullie in de eerste periode hebben gezien. Geniet maar lekker van al het moois en lekkers.
    En...............ja ook ik ben jaloers.
    Liefs Henny