Zondag 30 oktober - de lange transfer - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Zondag 30 oktober - de lange transfer - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Zondag 30 oktober - de lange transfer

Door: Dirk van Krimpen

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

01 November 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vanmorgen konden we heerlijk blijven liggen, de chauffeur zou ons pas om 10 uur komen ophalen om ons naar het Khao Yai national park te brengen. Dus eerst ook nog zalig genieten van een ontbijtje, zittend in de tuin in een tropische sfeer bij een heerlijk zonnetje. Rustig uitchecken, nog even lachen met de bedienden om onze loodzware koffers en om 10 uur de auto in. Helaas sprak de chauffeur weer geen woord Engels ,wat dus weer in een soort van gebaren taal resulteerde

Hoe lang zou het gaan duren, Dirk had een gevoel van een uur of 5. Na een uurtje of 3 werd het duidelijk dat het wel eens een rit van 7 uur zou kunnen worden. En dat allemaal omdat Bangkok onder water staat (we zouden immers vanuit Bangkok naar het NP gaan).

Onderweg zie je soms nog wel eens wat bijzonders maar voor het merendeel zijn het toch gewoon snelwegen zoals in NL. In de buurt van Bangkok krijgen we dan toch een heel klein beetje te maken met de water overlast. Bij een rivier zijn enkele rijbanen ondergelopen waardoor we een klein beetje vertraging oplopen.

Richting 4 uur wordt het landschap anders, we gaan de heuvels in en het wordt groener, de jungle komt eraan. Prachtig landschap komt voorbij en we hebben tegen vijf uur het gevoel dat het toch echt gaat opschieten.

Net als wij dit gaan denken begint de chauffeur driftig te bellen.........en daarna te keren. Wij proberen met handen en voeten uitleg te vragen maar meer als vijftig kilometer komt er niet uit. Hij blijft maar bellen en onder tussen wordt het aarde donker zonder straat verlichting in de aankomende jungle. Hij belt en belt en belt, draait om, draait nog eens om...........en nog eens. Dan nog maar eens bellen en aan de kant van de weg bij een stalletje vragen. We waren het zooooo zat !!!!!! Na ruim 9 uur rijden, Om kwart over zeven in de avond vond hij het uiteindelijk.

We zijn de auto uitgestapt en zo het hotel ingevlogen, geen dank je wel en geen fooi.
Sorry hoor maar dit vonden we door zijn toedoen een verloren dag. Maar goed, prachtig modern hotel en goed gegeten (steengrillen in de jungle!). Dus we kijken weer naar de dag van morgen, een jungle tocht.

Nu slapen we zijn zoooooo moe.

• 01 November 2011 - 15:13

Ron:

Ha allebei, lekker genieten van je vakantie. Kom op, jullie zijn niet in Europa of Noord Amerika waar iedere chauffeur een GPS heeft. De bus komt heus wel, je weet alleen niet wanneer. Veel plezier!

• 01 November 2011 - 17:24

Willy:

HET POSITIEVE VAN DEZE DAG IS HET HEERLIJKE UITSLAPEN.DE REST MAAR SNEL VERGETEN AL HEEFT HET NATUURLIJK OOK ZIJN CHARME.HOOP DAT HET DE KOMENDE DAGEN WAT SOEPELER VERLOOPT.MISSCHIEN IS HET EEN UITDAGING OM VOOR DE VOLGENDE KEER DE LANDSTAAL TE LEREN SPREKEN EN BEGRIJPEN. VEEL PLEZIER EN TOT HET VOLGENDE VERSLAG.

LIEVE GROET.

• 09 November 2011 - 11:20

Anneke Mirande:

Wat een heerlijke verhalen, ik zit er van te smullen. Guido heeft ze net allemaal doorgestuurd, dus ik zit vanaf dag 1 nu het boek te lezen. Wat maken jullie een prachtige reis. Ben stiekum best wel een beetje jaloers. Ik ga snel verder, want im moet nog tot 9 nov. verder lezen, dan ben ik weer bij.Nog heel veel plezier daar , groetjes Anneke