Vrijdag 13 juni - Op gang komen in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Vrijdag 13 juni - Op gang komen in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 13 juni - Op gang komen in Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

13 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

Ook de rest van de reis is volgens plan verlopen, aangekomen op het vliegveld van Chiang Mai moesten we naar ons guesthouse, overal van die roepende mensen dat ze een taxi konden regelen, maar ja, hoe weet je wie je moet vertrouwen? Uiteindelijk maar op ons gevoel afgegaan, toen kregen we van die dame alleen maar een papiertje met de naam van ons guesthouse er op. Wij naar buiten, daar werd het papiertje uit onze handen gegrist en werden we meegenomen. Het liep verder prima, voor 120 bath (3 euro) werden we naar ons guesthouse gebracht. En een chauffeur die zijn diensten aanbood voor de rest van ons verblijf. Maar dat doen ze wel vaker hebben we gemerkt. Na een heerlijk biertje het bed in.

Na 11 uur slapen werden we wakker, de reis had blijkbaar wel zijn sporen nagelaten. Vervolgens om 12:00 een ontbijtje regelen (guesthouse zonder ontbijt). Tsja, teveel ons leven laten regelen door Tripadvisor, we moesten die ene hebben, maar we liepen vele anderen voorbij. Pas na ruim een uur zoeken gevonden, niet eens super, gewoontjes. Dus besloten ons niet meer teveel door tripadvisor te laten leiden.

En dan Chiang Mai in, we zaten in down town, lekker dicht bij vele bezienswaardigheden, maar ja, dat zijn allemaal tempels. Tuk tuk geregeld maar na een stuk of drie tempels hadden we het wel gezien, tuktuk chauffeur was wat blij met zijn wel erg ruime vergoeding. Hartje stad werden we afgezet, daar was een checkpoint charlie, ofwel de aanwezigheid van het leger, die zijn we op enkele andere plaatsen ook nog tegen gekomen. Maar zoals we hadden gelezen, de toeristen maakten selphies met de soldaten, allemaal erg vredig.

In de avond toch maar op zoek naar tripadvisor tip, erg lekker Frans gegeten, eendenborst. Heerlijk. Om er te komen moesten we wel door zo een straat met barretjes, jonge meiden en oude heren, ach ja, dat kennen we inmiddels wel van Thailand, ook dat gaat allemaal erg gezellig. Tijdens het eten de kregen we de eerste moesson over ons heen, laten we hopen dat het er niet teveel gaan worden.

Vanmorgen wekker om half negen gezet. Was nodig kwamen uit een diepe slaap na een onrustige wakkere nacht. Matras is werkelijk niet te onderscheiden met een stuk beton zooooo hard. Na een douche ontbijtje scoren. Kwamen weer uit waar we gisteren waren geweest. Lekkere crepe en cappacino ging er goed in. Daarna op kamer mogelijkheden voor onze rondreis bekeken. Zijn vervolgens lekker onze voeten laten masseren,heerlijk. Hebben de middag met een busje met nog vier andere toeristen naar het verblijf van de Koning en een tempel laten brengen. leuke besteding Nog een fikse regenbui voor onze kiezen gehad,maar onze meegebrachte poncho bracht redding. vanavond lekker in een enorm leuke thaise tent gegeten.Morgen begint onze rondreis,ben benieuwd,zeker naar de chauffeur hopelijk een gezellige. nu slapen hopen we.

Ben benieuwd of we wakker gaan worden met een Nederlandse overwinning bij het voetballen!

We hebben wel weer een verhaaltje gemaakt maar geen idee of we dit vaker gaan doen, we zullen zien.

• 14 Juni 2014 - 09:43

Ron:

Ha luitjes, geniet van jullie welverdiende vakantie.
    Groetjes uit Hongarije.

• 14 Juni 2014 - 17:37

Willy/wicher:

Hoi vakantie gangers.

net thuis van een dagje keihard werken.
    ja,ja lijk soms onmisbaar.

gaat lekker daar lezen we.
    gister danielle's verjaardag gevierd en een heerlijke pot voetbal gekeken.
    vreselijk gezellig zo met elkaar en al die oranje outfits .
    morgen vaderdag. de meiden komen natuurlijk met de kids en mannen.
    alleen martijn ontbreekt zit in amerika .
    vandaag een colega van marij in de winkel met haar moeder.
    als ik het goed onthouden heb heet ze gerry en heeft ze ook met jou op school gezeten.
    haar moeder ken ik ook alhoewel deze er erg slecht uitzag en in een rolstoel zat, zag er niet erg goed uit.
    nou mensen geniet maar lekker . groetjes