Zaterdag 21 juni - Afscheid van Thong - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Zaterdag 21 juni - Afscheid van Thong - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 21 juni - Afscheid van Thong

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

22 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

Gisteren was het laat in de middag en was de top van de 2565 meter hoge Doi Ithanon in nevelen gehuld maar, had Thong gezegd, in de ochtend zou het wel eens een stuk helderder kunnen zijn. Dus vroeg op in ons Touch Star resort te Chom Thom en een stukje terug rijden om de top te zien. We stonden om half zeven op, stralend weer, blauwe lucht, dus snel op pad. Maar helaas, richting top werd het langzaam maar zeker meer bewolkt en kilometers voor de top reden we al weer door een dikke mist. Toch maar doorgereden voor de foto :-) dus die hebben we gemaakt. En daar boven op die top hadden we het voor het eerst in Thailand koud. Er was verder ook weinig lol te beleven in zo een dikke mist, je kon zelfs de afgronden niet zien waar we langs waren gereden dus snel naar beneden naar de zon. En klein uurtje later reden we weer in de zon richting Lampang. Het was duidelijk dat alleen de berg is nevelen gehuld was, typisch iets wat bij het klimaat hoort.

Aangekomen in Lampang hebben we de Wat Phra That Lampang bezocht, volgens velen 1 van de mooiste en oudste tempel complexen in het land. Het was zeker mooi maar het schouwspel van de Thaise bevolking die de tempel bezochten vonden wij interessanter. Dan zie je bijvoorbeeld een veel te dik jongetje met een McDonald shirt aan... Ook kregen we daar de volle tropische hitte op ons af, nu weten we waarom de boekjes zeggen dat het in de bergen toch wat koeler is (hoewel we het ook daar al warm vonden).

En dan verder naar Sukhotai, daar zouden we afscheid nemen van onze Thong met zijn 4 wheel drive, jammer maar helaas, daar moeten we weer op eigen kracht verder en staat niet elke dag het vervoer op ons te wachten. Helaas toch weer even het 'gebruikelijke' geneuzel met de afrekening, Thong had van zijn baas opdracht gekregen geld aan ons te vragen voor de terugreis maar dat hadden wij al betaald aan onze agent Greenwood in Bangkok, wat heen en weer gebel was nodig om het opgelost te krijgen.

Thong heeft ons keurig afgezet in het Le Charme Sukhotai Resort. Daar was het afscheid dan toch, we hebben veel plezier gehad aan Thong met zijn 4wd, zijn kodak momentjes, zijn 'happy room' elke 1 a 2 uur maar bovenal zijn vele verhalen over Thailand en zijn inwoners (inclusief zijn familie). Heb je ooit plannen om je in het noorden van Thailand te laten rondrijden, voor 65 euro per dag exclusief brandstof rijd Thong je in een 4wd rond (dus auto met chauffeur en gids).

Het was een mooi resort, zowaar ! er waren nog wat meer bezoekers (niet veel) en het geheel gaf een gezellige indruk. Na een heerlijke duik in het zwembad hebben we in het restaurant, uitkijkend over het water genoten van een heerlijk maaltijd met uiteraard enkele grote flessen Chang bier daarbij.