Op weg naar Bangkok - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Op weg naar Bangkok - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Op weg naar Bangkok

Door: Marij

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

20 November 2012 | Laos, Vientiane

Zaterdag 17 november

Vanmorgen vroeg opgestaan, we moesten zachtjes doen. Hugo zijn jaarclub was op bezoek en die lagen door het huis verspreid te slapen. Dat verliep prima. Rustig ontbijten, laatste voorbereidingen doen en Floris wakker maken. Hij zou ons naar het vliegveld brengen.

Het ging eigenlijk te vlot op weg naar het vliegtuig. Ruim 2 uur voor vertrek zaten we aan de koffie achter de douane. Paspoort controle door de menselijke marechaussee is niet meer, toon je paspoort aan een apparaat, laat je gezicht zien en je mag door. Leve de vooruitgang.

Precies op tijd gaan we de lucht in. De Reis is begonnen!

Heerlijke rustige vlucht gehad met Cathey Pasific. Geen turbulentie, goed eten en drinken. In Hongkong een tussenstop en daarna naar Bangkok. Heel snel door de douane en snel het bordje van 333 travel zoeken, die zou ons naar het hotel brengen. Snel gevonden maar we moesten even wachten op een koppel dat ook met onze vlucht was gekomen en dan zouden we snel naar een douche en bed.......... wachten ........... wachten ........... niemand.

Uiteindelijk zijn we in de te grote bus weggegaan. Hotel was snel ingecheckt, hup naar boven en twee uurtjes slapen. Daarna douchen en Bangkok in.

Wat is het toch een heerlijke stad. Heel veel drukte op straat in het buiten leven. Heel veel verkeer, vele winkeltjes, veel massage aanbod, eetstalletjes en overal lachende hardwerkende Thaise.
Lekker gewandeld door de straatjes en de heerlijke Thaise geuren gesnoven, ondertussen trek gekregen, Dirk had een idee, een prachtige plek op een 81 ste verdieping op een buiten terras kijkend over verlicht Bangkok. Dat had hij zo geregeld.

Eenmaal boven mochten we inderdaad buiten plaatsnemen, wat een mazzel (had wel net beetje geregend). En dan het uitzicht, wauw, dat was te gek, we zaten aan een rand achter een kleine glaswand. Als je opstond kon je over de rand kijken, zo 81 verdiepingen omlaag. Geeft een raar gevoel van binnen. Wat hebben we hier genoten, lekkere cocktail erbij en heel veel eten.

Na een paar uurtjes weer richting hotel en proberen te slapen. Nou dat is gelukt en we werden wakker van de wekker om acht uur. Gedouched, ontbeten, koffers bij de receptie gezet en de stad in.

Taxi aangehouden verteld waar we heen wilde, maar kregen een heel verhaal dat het meer als een uur kon duren want hij moest omrijden omdat Ombama in de stad was. We hebben de rit toen maar afgebroken en met de trein naar de rivier gegaan. De tickets die we zouden afhalen voor de treinreis van vanavond gaan we dan later in de middag wel halen!

Bij de rivier een drukte van touristen. Jong en oud. De boot was een volle bak dus niet echt veel te zien. Uitgestapt bij de tempel Wat Arun, een van de hoogtepunten van Bangkok. Het was er mooi en vredig.Weer veel monniken gezien, het blijft bijzonder. Vervolgens met bootje terug naar de overkant en daar in zo'n lokaal tentje een colaatje gedronken om het suiker peil even omhoog te brengen. Want geloof me het is hier HEET, we zweten flink. Maar heerlijk hoor. Korte broek aan, pet op en lopen maar. Daarna veel bezienswaardigheden bekeken onderweg naar het Ticket Bureau Greenwood.

Daar aangekomen werden we begroet door een leuke Nederlandse jonge dame die daaar stage liep. Even leuk gekletst en toch maar een vliegreis geboekt voor 30 November als we terug naar Bangkok gaan. Daarna naar het hotel terug, hapje gegeten en een taxi naar het trein station.

Ook het station is weer een belevenis. Voor Dirk weer even terug naar zijn rugzaktijd. Nostalgie. Wat een gezelligheid daar, veel backpackers op de grond, chips en bier ingeslagen en wachten op de trein.
En dan is het zover, we mogen de trein in. En daar zitten wij nu, in de nachttrein naar Laos, iedereen ligt hier achter een gordijntje te slapen en wij gaan dat zo ook doen. Het is heel spannend wat we doen alles zelf en kennen Laos niet. Maar alles loopt tot nu toe goed en we genieten van alles wat we ondernemen. Nu gaan we slapen, welliswaar stommelend in de trein met veel herrie maar we zijn wel weer aan een slaapje toe.

Welterusten.

• 20 November 2012 - 14:49

Willy:

hallo globetrotters.

Goed te horen dat de reis probleemloos is verlopen.
    Al weer aardig wat gedaan in korte tijd.
    Leuke foto's. Jullie weten daar geniet ik van.
    Heb je er ook een beetje beeld bij.
    Lekker weer bij jullie, hier wat ongezellig weer, mist en s'nachts wat vorst.
    De donkere dagen voor kerst zullen we maar denken.
    Genieten jullie daar maar lekker.

groetjes willy

• 20 November 2012 - 16:46

Lia:

leuk om te horen dat het goed gaat en dat jullie genieten

Gr lia

• 20 November 2012 - 17:46

Ingrid:

wauw,wat een mooie foto's!Vooral het uitzicht over Bangkok!
    geniet van jullie reis,wij reizen een beetje mee!
    liefs Stan en Ingrid(kind)

• 20 November 2012 - 20:23

Anneke Mirande:

Hallo reislustige culinaire zus en zwager,

Wat maken jullie weer een heerlijke reis zeg.
    Het is wel een groot contrast hoor, als ik mezelf erbij afzet.
    alleen maar werken, uitzicht: een tuin vol uitgebloeide hortensia's; ongezellig kil jaargetij en niets in mijn schoen gekregen van Sinterklaas afgelopen zaterdag. Kan dus alleen maar heel jaloers op jullie zijn . Desalniettemin daarentegen niettegenstaande, wens ik jullie nog heel veel moois en plezier toe en kijk weer uit naar nieuwe avonturen.

Groetjes Anna

• 21 November 2012 - 17:39

Hugo:

Hey ziet er goed uit! Vooral die trein, lekker knus!

veel plezier!