Op de fiets Vientiane verkennen - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu Op de fiets Vientiane verkennen - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

Op de fiets Vientiane verkennen

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

23 November 2012 | Laos, Vangviang

Woensdag 21 november

We hebben weer heerlijk geslapen in ons leuke guest house waar je heerlijk buiten in de tuin kunt ontbijten. Ondanks dat we er al vroeg bij zijn (8 uur) brand de zon al flink op je huid.

Na ons rustige ontbijtje scoren we via wat omwegen eindelijk een fiets en gaan op pad Vientiane verkennen. Het verkeer is druk en raast met flinke snelheid langs je maar al met al niet erger dan fietsen in Utrecht.

We gaan op weg naar de Pha That Luang, ook wel de golden stupa genoemd, het symbool van Laos en o.a. te vinden op de nationale vlag. Onderweg passeren we de Patuxai, een broertje van de Arc Triomph.

Bij de stupa zien we een groot plein met heel veel kooplieden. Prachtig om te zien hoe dat zich daar afspeelt. Ook de monniken lopen daar regelmatig in hun oranje jurkjes doorheen. We zetten onze fietsen neer en komen erachter dat er geen sloten op zitten,hoe dom kan je zijn en wel je paspoort afgeven!!!!We zien nog een paar oude fietsjes staan en bidden maar dat we ze straks weer terug zien.

De golden stoepa is een mooie bezienswaardigheid, maar wat brand die zon. Daarom maar onder een dikke boom even rusten tussen de lokals die zo vroeg in de ochtend al van alles aan het brouwen zijn.

We fietsen verder en zien onderweg nog tal van leuke dingen. Dan is het weer tijd voor een heerlijke kop koffie en cheese cake en airco! We fietsen terug naar ons hotel voor een siësta want in de tropen met deze hitte is dit een must.

Na het slaapje busje geregeld voor morgen, want dan trekken we verder. Dat is snel voor elkaar, nu maar hopen dat het morgen ook allemaal zo soepel loopt. We fietsen naar lokale markjes waar je je ogen blijft uitkijken wat er zich daar afspeelt. Onderweg nog de oudste tempel van de stad bekeken, Wat Si Saket. Om daarna langs de boulevard te fietsen en ze weer in te leveren, waren we toch even vergeten waar dat was.

Maar toch gelukt en daarna wat opgefrist en weer naar de boulevard, nu worden er in een mum van tijd kraampjes opgezet. Van alles te koop, ook heel veel eten. Maar wij zoeken liever een restaurant en om Lia gerust te stellen hahahhaaha, deze avond hebben we Laotiaans gegeten en het was heerlijk daar op het dakterras. We kijken terug op een leuke dag, gaan nu slapen, morgen word het weer spannend of we alles goed hebben geregeld voor de reis naar Vang Vieng. Jullie horen het spoedig.

• 23 November 2012 - 18:18

Anneke Mirande:

Wat klinkt het allemaal fantastisch en wat zien jullie veel. Fijn dat de fietsen er nog stonden, zou een beetje zuur geweest zijn anders. Nog veel plezier verder en stuur een paar graden temperatuur hier naar toe, ik heb het zo koud!

• 23 November 2012 - 18:58

Dit Bronsema:

Hallo vakantiegangers

Ik vind het iedere avond wel weer spannend of er weer een reisverslag is
    Het is toch een beetje meebeleven
    Maar vandaag ben ik toch wel nieuwschierig of jullie gefiets of ,,gesport,, hebben
    Veel reisplezieren ik kijk uit naar het volgende verslag

groetjesDit

• 24 November 2012 - 10:13

Dirk:

Hoi luitjes ik heb even een paar reis verslagen van jullie af gewacht en vind het weer erg mooi wat jullie daar allemaal weer zien .
    Beleef de reis op deze manier een beetje met jullie mee .
    De fotos zijn erg mooi, maar je mag er ook wel bij lachen je kijkt altijd zo gespannen.
    Ik kijk al uit na het volgende verslag.
    Veel liefs je broer.

• 24 November 2012 - 16:15

Lia:

Hallo

Leu om te horen dat het goed gaat daar En alles goed verloopt fiets terug paspoort terug wat moet je nog meer en dan nog heerlijk laotiaans eten.Dat moet wel heeeeeel erg lekker geweest zijn na een dag sporte in die warmte,en ook nog een lekker wijntje er bij ?
    Groetjes van uit een mistig en koel Nederland

Lia