De grotten in - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu De grotten in - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Dirk en Marijke Krimpen - WaarBenJij.nu

De grotten in

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk en Marijke

25 November 2012 | Laos, Luang Prabang

Vrijdag 23 november

Na een hele lange tuk in ons idyllische huisje werden we wakker met het adembenemend uitzicht. Na het ontbijt werden we snel opgepikt voor onze excursie. Ook de andere gasten werden opgepikt, een leuk gezelschap, oudere Zwitserse heer en een jong Australisch koppel.

Na een kwartiertje rijden was het verder lopen, eerst de rivier over, er was zo een wankel brugje waar ook nog tol werd gevraagd, daarna door een dorpje. En daarna werd het menens, we kregen een mijnwerkers lamp op ons hoofd en we gingen klauteren.

En daar was de ingang van de grot, wij naar binnen, toch wel schrikken, niet zoals in onze grotten alles verlicht, nee pikkedonker. We moesten vertrouwen op ons eigen lampje. Maar wel gaaf !

Na twee grotten was het weer een stukje lopen door de rijstvelden. En toen, ja Ron echt waar, moesten we toch de tubes in. Iemand moest de foto's maken, dat was ik, dus aan Marij de eer om op de tubes de watergrot in te gaan. Wat voelde dat water koud aan maar met de bloedhitte was het toch wel lekker.

Helaas was dat het einde van de excursie, wij weer terug naar ons hotel, wat eten en heerlijk relaxen. Ik ging nog even de brug over. Wat een wankel ding zeg, maar aan de andere kant was het heerlijke leven van Laos weer overal te zien.
Na een geslaagd etentje aan de oevers van de Nam Ou rivier was het lekker tukken, morgen weer verder het land in.

• 26 November 2012 - 19:21

daar zijn we weer.

Jullie blijven verrassen met leuke verhalen en bijpassende foto's.
    Wat fijn voor Dirk dat hij graag foto's maakt, scheelt hem een ritje op een tube.
    Denk dat ik ook voor het fotograferen was gegaan.
    Het is hier nog steeds saai weer, maar in huis is het daarom wel gezelliger met een kaarsje aan.
    We weten nog niet of we zaterdag op marijke's verjaardag komen. Het ligt eraan of de bussen een beetje op tijd rijden.

groetjes, Wicher en Willy

• 26 November 2012 - 19:21

daar zijn we weer.

Jullie blijven verrassen met leuke verhalen en bijpassende foto's.
    Denk dat ik ook voor het fotograferen was gegaan.

groetjes, Wicher en Willy

• 26 November 2012 - 19:23

Willy:

Oeps 2 x op verzenden gedrukt.

maar ja, beter 2 x reageren dan helemaal niet.

• 26 November 2012 - 20:57

Hanneke:

Lieve alletwee, wat een bijzondere wereld laten jullie ons zien, geweldig leuk. Ik geniet van de belevenissen en foto"s.Volgens mij lukt het prima om zo zelf alles daar te regelen. Hier alles goed, missen jullie erg. Veel liefs van ons allemaal Hanneke, van Len de speciale groetjes.